פשיטה לקראת חתונה בחברון: רובי M16 ומאות כדורים נתפסו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פשיטה לקראת חתונה בחברון: רובי M16 ומאות כדורים נתפסו

    לוחמי משמר הגבול ולוחמי צה״ל בחטיבה המרחבית יהודה הצליחו למנוע המשך ירי בחתונה בחברון עם מציאת נשק מסוג רוס"ר M-16 שהוסלק ברכב בו נסעו נשים וילדים ומאות כדורים בקוטר 5.56 מ"מ ברכב נוסף. בפעילות המורכבת נעצרו 2 נשים ולבסוף הסגיר עצמו חשוד נוסף

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בערב שבת על כוונה לבצע ירי בחתונה בשכונת ג'בל ג'והר בחברון, התקיימה היערכות כוחות מג"ב ולוחמי צה״ל של גדוד 603 מחטיבה מרחבית "יהודה" לכניסה לשכונה.

    קצין מג"ב שהוביל את הכוח הדגיש: "פעילות שאנו מבצעים בעיר חברון היא מורכבת לכשעצמה מה שהופך פשיטה על שכונה פלסטינית בחברון במהלך חתונה של מאות משתתפים מורכבת הרבה יותר. נדרשנו להכנות משמעותיות ויצירתיות בפעולה. הנשקים בהם השתמשו החוגגים לירי באוויר עלולים ברגע להיות מכוונים כלפינו ולסכן את הלוחמים. הנחה זו מחייבת פעולה כירורגית ככל שניתן".

    WhatsApp Image 2019-07-06 at 21.56.52(1)

    עם כניסת הכוח החלו הלוחמים בסריקות במהלכן איתרו רכב חשוד, נטוש וללא לוחיות זיהוי באחד הרחובות הסמוכים לחתונה. לאחר שפרצו את הרכב מצאו בו הלוחמים כ-200 כדורים בקוטר 5.56 מ"מ שבין היתר משמשים לירי מנשק מסוג M-16.

    WhatsApp Image 2019-07-06 at 21.56.52

    הלוחמים שלא ויתרו עם מציאת התחמושת המשיכו בסריקות ובפעילות לאיתור אמצעי לחימה במהלכן עצרו רכב פרטי שהיה בדרכו לחתונה ובו הבחינו בשתי נשים וחמישה ילדים. בחיפוש ברכב מצאו הלוחמים נשק מסוג רוס"ר M-16 מתחת לרגלייה של אחת הנשים עליה אף ישב ילד קטן כשהנשק במצב של ירי אוטומט ועם מחסנית בהכנס.

    המצב בו נמצא הנשק עלול היה לסכן את יושבי הרכב וכל קפיצה בנסיעה ובוודאי התעסקות של אחד הילדים בנשק עלולים היו להיגמר באסון. מציינים במג"ב.

    הלוחמים עצרו במקום את שתי הנשים שהיו ברכב, תושבת בית לחם בשנות ה- 20 לחייה ותושבת חברון בשנות ה-50 לחייה שנלקחו לחקירה בחשד להחזקת הנשק ובהמשך הסגיר עצמו חשוד נוסף, תושב חברון בשנות ה- 20 לחייו שככל הנראה נמלט במהלך הסריקות של הלוחמים. במשמר הגבול מעריכים שמדובר בחשוד המרכזי בהחזקת אמצעי הלחימה ובכוונה לבצע ירי בחתונה.

    WhatsApp Image 2019-07-06 at 21.56.51

    מהמשטרה נמסר: לוחמי משמר הגבול הפועלים בגזרת יהודה ושומרון ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה עם כוחות צה״ל נגד החזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים המשמשים לעיתים לירי בחתונות ולעיתים אף למעשי טרור ופשיעה וזאת למען ביטחונם של אזרחי ישראל.

    דבריו של פקד בן דמרי, קצין המבצעים של גדוד תלם מג"ב איו"ש שהוביל את הפעילות:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות